Wednesday, February 6, 2008

Marketingul startegic si Romania


Ok, e 4 si jumatate si la servici prin pauza de masa si printre treaba am citit bloguri si site-uri cu startegiile marilor agenti de publicitate.

Rezultatul e f dezamagitor. O tanti care acum se da ca un mare strateg la Mccann a lucrat inainte la Rompetrol(si printre activitatile ei se numara realizarea unei reviste a presei pt angajati...nu inteleg conceptul, dar trecem peste) si a fost in firma si in momentul rebrandingului si a recunoscut cu o nonsalanta iesita din comun ... ca da brand-ul este copiat si ca nu se stie clar daca Rompetrol poate sa ii foloseasca in afara Romaniei...la mai mare tanti :D( a am uitat sa spun ca a studiat in SUA si in Anglia...dar nu prea i-a placut...de s-a intors in tara).

In acest mediu mirific al marketing-ului stategic din agentiile noastre de publicitate se intra doar pe pline, asa declara toti, si apoi au pe bloguri link-uri sau oferte de joburi...:)) . Pe cati bani...mon'cher ? Cat se castiga in momentul in care aduci un nou om in agentie?
( Nimic...desigur)

O alta calitate a oamenilor nostri de marketing e ca nu pot scrie in romana...toti au blogurile in engleza...ca de e mai chic sau ca sa o citez pe o tanti " am si prieteni straini care nu inteleg romana" (let me laugh ;)) ). Dar prieteni care stiu doar franceza sau germana nu aveti? Sau e mai naspa...nu e cool.

In concluzie...strategii pe care i-am analizat astazi inlocuisc logica cu fitzele si cu discutii inutile.

De fapt.... e clar ca in Romania nu se pierde timpul cu spor si chef. Si da, suntem cei mai destepti europenii...restul sunt la picioarele noastre ;))

Off....

No comments: